sobota, 9 sierpnia 2014

Statystyki (prawie) bez tajemnic



W Legend Online wyróżniamy siedem prostych statystyk oraz pięć złożonych statystyk. Warto o tym pamiętać przy święceniu ekwipunku ale też przy innych rzeczach. W tym artykule postaram się wyjaśnić czym różni się Atak Bronią od Siły, co daje nam Wytrzymałość oraz co tak naprawdę oznacza Atak Krytyczny i Unik oraz jakie są jego formuły.

STATYSTYKI PROSTE:

Atak bronią (atak fizyczny) - reprezentuje rzeczywiste obrażenia jakie zadajesz w walce jeśli jesteś Wojownikiem lub Strzelcem. Od wartości ataku bronią są oczywiście odejmowane wszelkie defensywne statystyki i umiejętności przeciwnika w tym także Unik który niweluje część zadanych obrażeń oraz gwiazda Oko Demona która niweluje je w całości.

Odporność Fizyczna - Każde 2 punkty odporności fizycznej niwelują 1 punkt obrażeń zadany przez atak bronią wroga. Nie można jednak pozbyć się obrażeń w całości - 10% ataku bronią przeciwnika zawsze zostanie zadane i "nietknięte" przez odp. fizyczną.

Atak Magią - reprezentuje rzeczywiste obrażenia zadawane przez Magów oraz stworzenia magiczne. Atrybuty równoległe do ataku bronią.

Odporność Magiczna - Każde 2 pkt odporności magicznej niwelują 1 pkt obrażeń zadany przez atak magią wroga, z wyłączeniem 10% ataku magią - podobnie jak przy ataku bronią.

Atak Krytyczny - Twórcy gry nigdy nie ujawnili formuły ataku krytycznego, jednak wielu śmiałków próbowało swoich sił w przetestowaniu i otrzymaniu jej. Najbardziej trafna jak dotąd formuła to  (1-0.9995^wartość krytyka)*100 (%). Przetestowana przez wielu graczy na zagranicznych serwerach zdaje się być prawdziwym odzwierciedleniem ataku krytycznego i sprawdza się jak dotąd w stu procentach. Poniższa tabela pokazuje przykładowe szanse ataku krytycznego.


Co do tego jakie dodatkowe obrażenia otrzymujemy dzięki krytykom sprawa jest dużo bardziej złożona, w związku z tym nie ma na to póki co wzoru. Wiadomo, że Atak Krytyczny na początku podnosi obrażenia o około 50%, w miarę podnoszenia jego wartości oscyluje w granicach 75-100% dodatkowych obrażeń.

Jeśli chciałbyś sprawdzić wzór na atak krytyczny pamiętaj, że niektóre ciosy mają swoje własne szanse na atak krytyczny (np. Ostrzał Ciągły łucznika ma zawsze 100% szans), poza tym talenty aktywują dodatkowe szanse na krytyka. Atak krytyczny może też być zakłócony przez gwiazdy Twojego przeciwnika (Blask Entropii) oraz bonusy z ekwipunku redukujące szanse na otrzymanie ataku krytycznego.

Unik - pozwala na uniknięcie części obrażeń zarówno fizycznych jak i magicznych. Najtrafniejsza jak dotąd formuła to (1-0.9995^wartość uniku)*100 (%). Poniższa tabela prezentuje szanse na unik z zastosowaniem wzoru:


Wartość obrażeń, których możemy uniknąć nie doszekała się jeszcze wzoru, wiadomo jedynie, że ilość oscyluje w granicach -30% do -70% w zależności od stopnia rozwoju Uniku.

Pamiętaj! Niektórych ciosów nie da się zablokować.

Żywotność (HP) - Zdrowie czy też życie Twojej postaci. Zabierane za pomocą ciosów. Wartość ataku = ilość zabranego HP. Może być przywrócone po części za pomocą różnego rodzaju leczeń.

STATYSTYKI ZŁOŻONE:

Siła - każdy jeden punkty siły to +4 pkt ataku fizycznego i +1 pkt obrony fizycznej

Pancerz (Obrona) - każdy jeden pkt pancerza to +4 pkt obrony fizycznej oraz +4 pkt obrony magicznej

Inteligencja (Intelekt) - każdy jeden pkt inteligencji to +4 pkt ataku magią oraz +1 pkt obrony magicznej

Wytrzymałość - każdy jeden pkt wytrzymałości to +20 pkt HP (żywotności)

Dowodzenie (Charyzma) - każdy jeden pkt dowodzenia to 1 jednostka na polu bitwy.

O tych statystykach warto szczególnie pamiętać podczas święcenia ekwipunku. Na poniższym zdjęciu mamy Atak Bronią o wartości +97 oraz Siłę o wartości +26. Taka wartość Siły jest zdecydowanie lepszą statystyką bo daje 26*4 Ataku Bronią oraz 26*1 Obrony Fizycznej, czyli mając Siłę +26 mamy tak naprawdę +104 do Ataku Bronią oraz +26 Obrony Fizycznej.


Warto więc przy święceniu ekwipunku wybierać Statystyki Złożone zamiast pojedynczych, bo dają one dużo więcej waleczności, oczywiście takich statystyk jak Atak Krytyczny czy Unik nie znajdziemy w statystykach złożonych więc je musimy "wcisnąć" między nie, w zależności od potrzeb.

4 komentarze:

  1. rozumiem ze to jest caly ten post na temat swiecen o ktory pytalem ? w sumie za wiele nowego sie nie dowiedzialem ale zawsze cos , dalej mnie trapi pytanie jak sie maja wartosci "G" obok statystyk ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. G to poziom statystyki, od 1 do 10 max możesz wylosować np. Atak Bronią 3G da Ci +100 a Atak Bronią 10G +113, więc im wyższe G tym lepiej i tyle ;)

      Usuń
    2. Czyli co będzie lepsze dla maga: inteligencja 6G, czy atak magiczny 10G, jak to przeliczyć ?

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń